zondag 31 juli 2016

Dag 21

Beste allemaal,

Sorry voor het late verslag.. Ik moest nog steeds de laatste dag schrijven en een eventueel slot. (door omstandigheden niet gedaan en vind dat ik het toch moet afsluiten dus bij deze)

S'ochtends zijn we allemaal op tijd opgestaan. De laatste spulletjes in de koffers gedaan, dit viel echter niet mee. Zeg maar gerust heel hard proppen, en een grote tas handbagage.....
Vervolgens met zijn viertjes naar de cracker barrel gereden voor een heerlijk ontbijt, hier kunnen we prima op teren de komende uren! Terug naar de villa, we hadden te weinig tijd om echt heel veel nog te ondernemen, en aangezien we al aan de kilo's zaten en de koffers vol zaten was het treiteren om nog naar een winkel te gaan. Ineens kreeg ik een bericht binnen op de delta app dat de vlucht was vertraagt met ruim 30 min, en onze overstaptijd was maar 50 minuten.. Ik zag al een dejavu voorbij komen van de heenreis en had hier echt geen zin in. ( er waren namelijk wat irritaties ontstaan tussen mijn oom en tante en julia en mij twee kampen zeg maar..) Dus ik ben alle zooi in de auto gaan laden en heb voorgesteld om maar gewoon naar MCO te gaan rijden. Aangezien er best veel vluchten van MCO naar ATL gaan op een dag. Daar aangekomen met Julia naar de incheck bij de Delta priority gegaan, het verhaal uitgelegd. We konden op de reservelijst van de vlucht van 04.30 gezet worden, maar deze was eigenlijk ook fully booked. Maar hij zette ons vier wel mooi bovenaan de reservelijst. Een erg aardige en vriendelijke man, dus oom en tante er bij gehaald en die gingen hier ook mee akkoord. koffers op de band en iedereen zat netjes met zijn gewicht... Toen mijn koffer... Te zwaar, maar volgens mij zag hij mijn blik wel in mijn ogen en hielp  hij mij een beetje door aan mijn handvat te trekken en toen snel op de knop te drukken. Ik kreeg wel een mooi oranje label aan mijn koffer met Heavy.. haha echt weer iets voor mij..
Toen konden we naar de gate, en begon al vrij snel het boarden van die vlucht. En al snel sprong de naam van Julia op het scherm dat ze mee mocht, daarna die van mij en die van mijn oom en tante ook. Ik naar de balie toe en idd we konden allemaal mee, al zaten we niet bij elkaar. Dit vonden we totaal geen probleem. Als we maar mee konden zodat we 2uur en 50 min overstaptijd hadden op ATL ipv 20 die er nu voor stond door de vertraging. De vlucht verliep soepel, en we hadden de tijd dit keer niet echt nodig op ATL, maar beter dat we op tijd zijn! We hebben de tijd gedood met wat eten en drinken, en zijn neergeploft op een bankje bij de starbucks. En langzaam zijn we bij de gate gaan zitten. De vlucht van ATL naar AMS was fully booked, maar er waren dus zat mensen die vertraging hadden en zo vertrok onze vlucht wel netjes op tijd naar AMS maar een heel stuk leger dan in eerste instantie was gepland. Als wij onze normale vlucht hadden genomen hadden wij dus ook onze aansluiting gemist. Normaal zou ik het geen probleem vinden een dag extra in de vs te blijven, maar nu door alle wrijvingen was ik blij dat het ''soepel was verlopen'' en ik naar huis kon. We zaten met zijn vieren naast elkaar maar omdat er zoveel lege plekken waren ben ik een rij naar achter verschoven en had ik twee stoelen voor mij zelf, op stoel 4 zat een vrouw alleen en die vond het niet erg als ik ging liggen. Ik probeerde wat te slapen, en dommelde af en toe wat weg. Herken je dat? Als je wel eens in slaap valt of bijna slaapt het idee dat je valt? Of dat je benen ineens bewegen? Dat had ik nu dus ook en ik schopte die vrouw dus bijna in haar gezicht!! Echt te erg voor woorden, gelukkig kon ze er wel om lachen. Na een lange vlucht maar rustige vlucht landen we mooi op tijd op schiphol. Gelijk naar ons mam gebeld en die is toen in de auto gestapt om ons op te komen halen. Het wachten op de koffers duurde erg lang, maar gelukkig waren ze er allemaal. En werden we niet gecontroleerd. Daarna zijn we naar vertrekhal 2 gewandeld en mee kwamen ons pap en mam met twee auto's aangereden. Mam gelijk een dikke kus gegeven want die was vandaag 50 jaar geworden!! Hiep hiep hoera mam!! Blij om ze beide weer te zien, mijn oom en tante zijn in hun eigen auto gestapt en naar huis gereden. En wij lekker bij pap en mam, moe en voldaan en blij. Gezellig zitten kletsen, na een 40 minuten waren we thuis, De honden helemaal blij!! Gelijk de koffers uitgepakt en iedereen voorzien van cadeautjes! Alle aankopen waren goedgekeurd. Pff wat een werk is dat toch die koffers uitpakken, soms zie je door de bomen het bos niet meer. Gelukkig was alles schoon de koffer in gegaan en viel de was voor mam mee.
Na het uitpakken gelijk naar mijn paardje gereden! God wat had ik hem gemist!
Daarna lekker avonds met vrienden en familie zitten BBQen voor mam haar verjaardag, een goede remedie voor de jetlag! Alleen hield ik het niet langer vol dan 22.00 en ben ik afgetaaid naar bed.
Dat was het einde van onze vakantie. Het was een heerlijke vakantie met ups en downs. Maar zeker nu ik dit blog bijna een jaar later af typ ben ik toch blij dat ik weg ben gegaan en heb ik zoveel als mogelijk was genoten van de vakantie.
Ik zal ook nog een nawoord/slotwoord schrijven. En later nog wat foto's bijvoegen.

Liefs Iris

1 opmerking:

  1. Gelukkig is de reis soepel verlopen. Wel vervelend dat het zo stroef loopt met je oom en tante.....

    BeantwoordenVerwijderen