zaterdag 25 juli 2015

Dag 13, BG of toch...??

Vannacht weer een tijdje wakker gelegen, waar het aan ligt mag Joost weten?! Dus een beetje gaar word ik om 7u wakker. Rustig vaatwasser uitruimen tafel buiten dekken en de wachmachine aan. Diana is al baantjes zwemmen in de community pool en Jan staat te douche. Zodra Diana terug is gaan we eten. Na het eten check ik de weather channel app in Tampa. Regen tot een uur of 12. We gokken het er op. We smeren wat broodjes pakken wat flesjes water en gaan op pad. De lucht word als maar donkerder hoe dichter we bij Tampa komen. We moeten gas terug nemen zo hard dat het regent, volgens mij is de storm vanuit NL naar hier gewaaid! Na een uurtje staan we bij BG, het is vrij rustig. Goh hoe zou het komen? Het regent echt pijpenstelen en veel gezinnen zitten in de auto. Wikken en wegen. We besluiten toch naar de ingang te gaan en zodra we wifi hebben even op de app te kijken. Het weerberld is veranderd naar heel de dag regen. En bij navraag zijn alle buiten attracties gesloten. We gaan naar de wc en gaan terug naar de auto. Ik had het gewoon koud! En dat terwijl het 26 graden was, hebben we een stuk met de verwarming aan gereden. In de auto besloten om door te rijden naar Seaworld omdat we daar nog niet alles hadden gedaan en gezien. Daar aangekomen strak blauwe lucht en heerlijke temperatuur! Wat attracties gedaan en toen we wat moe werden zijn we naar een show gegaan. Halverwege werd hij afgelast wegens slecht weer! Hebben wij weer! Haha maar we waren ook wel wat gaar na al die tijd in de auto zitten, rondslenteren in de hitte bij seaworld. Rond half zes hebben we het park verlaten en zijn we naar Cracker Barrel gegaan. Hebben hier heerlijk gegeten en nog even door de shop heen gelopen. Natuurlijk raakte ik weer aan de klets. Eerst over mijn "sjaal". Ik heb het in de auto en in restaurants altijd koud door die stomme airco, dus heb ik ooit een hammamdoek gekocht bij de Hema en draag die dan om mijn nek als we ergens naar binnen gaan. De verkoopster vond dit een slim idee en vond de kleur ook nog erg leuk! De andere verkoopster maakte een praatje met me omdat ik aan een kaars rook die ik vond stinken en ik nogal een funny gezicht trok volgens haar. We stonden even te kletsen, en het waren mooie prijzen voor de Yankee candles maar ik durf het qua gewicht niet meer aan. (En we moeten nog een week!) zij lachen, komt ze met een parfumeur aan voor in de auto. Maar toen moest ik zeggen dat die bij mij in de auto zit ingebouwd! Haha ze moest lachen want dit kende ze niet. En ik moest even met Julia overleggen hoe ik dit het beste kon uitleggen. Kregen we ook nog te horen dat ons taaltje zo leuk was! Altijd leuk kleine kletspraatjes. 
Na de praatjes lekker naar huis gereden. En tadaaa Julia haar schoenen waren netjes bezorgd. Kind blij! Wij blij:-) en thuis lekker onder de douche gesprongen en heerlijk op de bank wat series gekeken. Maar klaasvaak is langsgeweest en roept dat ik moet gaan slapen. Dus ik taai lekker af. Hopelijk is het morgen lekker weer, en kunnen we weer genieten! 



















18 opmerkingen:

  1. Ondanks het weer hebben jullie toch een lekkere dag gehad! Balen he dat je niet alles mee naar NL kan nemen, stomme regel dat maximum gewicht voor koffers :)! Welterusten maar weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee inderdaad dat stomme gewicht! Als ze nu gewoon 1 koffer pp doen wel met de afmetingen maar zonder gewicht.. Scheelt een hoop denkwerk! Vooral omdat mn koffer zelf ook al aardig wat weegt. Maarja niet zeuren gewoon blijven lachen! We redden het wel!

      Verwijderen
  2. Jammer van het weer.
    Ik lees op verschillende blogs dat het veel regent.
    Maar ondanks dat toch weer een leuke dag gehad.
    Wij zijn gisterenavond ook bij de cracker barrel geweest voor de eerste keer diner!!!
    Waren er al wel vaker geweest voor ontbijt.
    En luister maar naar Klaas en welterusten:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het weer is echt jammer! Woensdag gaan we varen in ST Petersburg, ik hoop dat het dan wel droog is.. Een buitje smiddags id geen probleem maar bet houd soms erg lang aan helaas. Cracker Barrel vinden we met avond eten prima! Smaakte goed, niet te overdreven grote porties en gewoon ook lekkere groentes.. Ik heb geluisterd naar Klaas! Hihi

      Verwijderen
  3. Jammer van de regen, hier in Miami was het weer ook erg slecht. Hopelijk komt de zon snel terug... Ik krijg ook steeds de zenuwen als we nog wat kopen, op een gegeven moment zit je toch echt aan het max gewicht... Gelukkig kan een tasje van VS er altijd nog bij.., kan je toch nog wat shoppen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus heel FL was gister nattig! Echt jammer is dat he..
      Ja dat gewicht.. Hou op schei uit! Maar idd VS tasje kan bijna altijd! En anders in de handbagage... Vandaag hoop ik lekker in het zonnetje te kunnen liggen en zondag houden! Hopelijk voor jullie ook een zonnige dag!

      Verwijderen
  4. Gelukkig hadden we goed weer in Discovery Cove, alleen in de ochtend een piepklein buitje!! en in de middag zon!! maar jullie hebben de dag toch nog lekker doorgebracht in Seaworld!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah gelukkig voor jullie! Want dat is echt balen als je daar bent en het weer is slecht..! Bij ons was dat rond half 4 toen we er waren. Maar toen hadden we toch al besloten richting uitgang te gaan... Maar Seaworld was leuk! Op naar nog een leuke dag!

      Verwijderen
  5. BG is blijkbaar niet de place to be op dit moment, haha, mooie oplossing om dan naar Seaworld te gaan. Wij hopen mee op mooi weer morgen! ENJOY!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las inderdaad gister jullie blog en dacht owjee! Jullie zijn bikkels wij zijn omgedraaid, maar nu mag het mooie weer toch echt wel komen en blijven hoor..

      Verwijderen
  6. Jammer van de rit voor niets helemaal naar Tampa. Maar Sea World is natuurlijk een leuk alternatief. Nu maar duimen dat die zon gewoon weer eens terugkomt en blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja is wel zonde, zeker van de tijd. Maar ach je kunt niet alles hebben en hebben gelukkig nog een paar leuke uurtjes in Seaworld gehad!

      Verwijderen
  7. Wel balen dat je de rit naar BG helemaal voor niets hebt gemaakt, maar gelukkig maakte het bezoek aan Seaworld het toch weer grotendeels goed. Voor wat betreft het shoppen moet je inderdaad wel goed op het overgewicht van je koffer gaan letten. Hou er rekening mee dat een extra koffer inchecken goedkoper is dan 5 kilo overgewicht. Wij hebben dan inmiddels ook een aardige voorraad koffers ;-)
    Tot morgen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik was niet van plan om een extra koffer te moeten kopen... Mijn koffer was op de heenreis zogoed als leeg en mijn handbagage gaan de zwaardere dingen in.. Maar ik zag inderdaad al dat je beter extra bagage kon inchecken ipv overgewicht.
      Maar seaworld is ook erg leuk! Alleen wel jammer van BG, want nu komt het er waarschijnlijk niet meer van...

      Verwijderen
  8. Echt, regen in Florida is normaal maar wat ik de afgelopen dagen lees daar word ik niet vrolijk van!! Dat moet niet veel langer gaan duren want wij komen er over een week aan hahahahaha. Jammer van de kilometers maar wie niet waagt wie niet wint.....
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de regen is op het moment veel. Hier al beter dan de kant van Tampa op. Maar toch nog teveel... Ik hoop voor jullie dat het weer dan wel beter is! Maar dat zal wel goedkomen, wij hebben 1,5 week echt super gehad en nu twee a drie dagen iets minder. Maar we hebben er niet minder lol om. Naja op gister na dan. Komt goed! Er is altijd nog zoiets als ijs en shoppen?!

      Verwijderen
  9. Wat balen toch van de regen zeg... lees het op veel blogs. Je komt toch voor het mooie weer. En zonde van die rit naar Tampa. En oh wat is dat balen, dat gewicht van die koffers, al die mooie YC kaarsen daar, zucht... Vond vooral het aanbod van de YC outlet overweldigend, 4 kaarsen voor 44 dollar. Hier zijn ze bijna 30 euro, zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het gewicht is echt balen! Toen ik BC naar en van NYC vloog mocht ik 2 koffers a 32 kilo meenemen. toen was het goed te doen. Maar de vorige keer FL en nu is het toch een stuk moeilijker om onder de 23 te blijven. Maar gaat lukken.. Maar dat is zeker een mooie prijs Cindy! Waar zit die YC outlet?

      Verwijderen