woensdag 15 juli 2015

Dag 3 Discovery Cove

Vanmorgen waren we weer vroeg wakker, ik kreeg een apje of ik mee ging naar de Walmart. Prima! Dus wij liepen al heerlijk om 06.00 in de Walmart. Een goed begin van de dag! 
Om 07.00 was het tijd om naar huis te gaan en om te gaan kleden want vandaag stond Discovery Cove op het programma! Het was in een woord Fantastisch! Om 07.45 reden wij het terrein op, en wat zag het er allemaal keurig verzorgt uit! Na de aanmelding en het verkrijgen van de passen konden we gaan ontbijten. Ik vond het een behoorlijk uitgebreid buffet. Croissants, eieren, vers fruit, yoghurt, en muffins en nog wat dingen die ik niet kon plaatsen. Ook qua drinken kwam je niets tekort! De tijd die gepland stond voor de dolphin swim was 09.55. Dus na het ontbijt een locker zoeken en ons maar insmeren met zonnebrand en een suit uitzoeken, ik koos voor een suit ipv vest omdat het water een stuk frisser was bij de dolfijnen, zo max 20 gr. Vervolgens moesten Julia en ik ons melden voor een briefing daar werd uitgelegd wat je allemaal wel en niet kon doen. Ook moesten er de nodige papieren ingevuld worden ivm aansprakelijkheid etc. Om 10.00 liepen we met een groepje richting de dolfijnen. Wij kregen dolfijn Maria toegewezen, ern vrolijke grappenmaker van 12 jaar oud. Haar trainster legde vanalles uit. Leeftijden dat zeven gevangenschap toch wel de 50 jaar kunnen halen en dat de strepen over hun lijf deels erfelijk zijn doorgegeven door papa en mama. Ondertussen dat ze vanalles vertelde zwom Maria elke keer langs om geaaid te worden. Daarna had iedereen een eigen interactie met de dolfijn, van zoenen zwaaien tot meegesleept worden. En dan voel je pas wat voor een kracht erbij zoon beestje zit! Echt wauw! 
Na de interactie met de dolfijnen zijn we wat gaan drinken, en hebben Julia en ik de wedsuits omgewisseld voor een vest, de zon begon aardig door te breken en de temperatuur steeg aardig. We hebben de hele middag in het water gelegen met zijn viertjes. De lazy River, de grand reef. En rond een uur of half 1 zijn we wat gaan eten. De keuze vond ik behoorlijk, maar door het uitgebreide ontbijt had ik niet veel trek en hield ik het bij een hotdog met fruit en drinken, daarna zijn we nog even in de avairy geweest om vogels te voeren en te bekijken. Echt geweldig! Om een uur of 3 half 4 was er slecht weer op komst en moest iedereen het water uit. De lucht werd echt even zwart en een paar flinke klappen vielen er, wij besloten om gelijk maar te gaan douche en richting huis te gaan. Iedereen was wel moe, zitten nog niet helemaal in het ritme. Rond een uur of half 5 waren we thuis en hebben we Chinees gehaald. Vervolgens is ieder zijn eigen ding gaan doen, van spelletje op de iPad douche en tv kijken. Om 9 uur hield ik het voor gezien. Wat een schitterende dag en wat een ervaring! 

















19 opmerkingen:

  1. Wat een topdag, genieten en wat een leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige dag, Iris, een ervaring om nooit te vergeten! De foto's zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze dag zullen wij allen echt niet vergeten! Wat een ervaring! En ben blij met de foto's stonden erg te twijfelen om ze te kopen.. Maar weten nog niet of die van ons goed gelukt zijn.. Dus het zekere voor het onzekere.. Bedankt!

      Verwijderen
  3. Zo ik ben even helemaal bijgelezen. Had geen idee dat jullie ook in Florida zitten. Ik weet zeker sat de dag van gisteren de reis heeft doen vergeten. Wat een ellende zeg als je je vluegtuig mist. Jullie hebben het wel heel relaxed gedragen. En Highland is een prachtig park. Wij hebben hier zelf ook twee keer gezeten. Geniet lekker verder, ik lees mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut de dag van gister heeft alles goed gemaakt! En het blijft een risico het overstappen.. We denken nog maar niet aan de terugreis, maar dan hebben we maar 50 min overstaptijd.. Highlands reserve is echt top! Lekker rustig, mooie villa goede ligging. Ik zeg volgend jaar weer! Haha
      Grappig toch dat je niet altijd weet wie er op het moment in FL is, maar deze week komen er ook weer dus erg gezellig! Haha

      Verwijderen
  4. Zo, dat was een geweldige dag, zal moeilijk worden om zo'n dag te evenaren maar als dat ergens kan dan is het hier in Florida, ENJOY!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was geweldig! En niet alle dagen kunnen zo zijn. Het is al geweldig dat we een zoon dag er tussen zit!

      Verwijderen
  5. Dit is een gouden dag.
    Zo mooi DC vonden wij ook helemaal geweldig.
    En wat zijn de foto's super mooi.
    Een dag om nooit te vergeten..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals je zegt een gouden dag! Wij gaan hem ook nooit vergeten! En de foto's zijn een super aandenken!

      Verwijderen
  6. Wat een supermooie geweldige te gekke TOPdag!! En schitterende foto's! Ik krijg ineens ook wel heel veel zin in het dagje Discovery Cove. Zoiets blijft je altijd bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap dat je er zin in krijgt! Ik vond het ook steeds spannender en vond het helemaal geweldig! Blijft bij je!

      Verwijderen
  7. Wat een stralende gezichten zie ik op de foto's, heerlijk.....wat nou vliegtuig missen hahaha. Geniet lekker verder het is jullie gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha die smile heb ik nog steeds Saskia! Het was echt geweldig! Vliegtuig? Welk vliegtuig bedoel je? Haha

      Verwijderen
  8. Wat een superdag! Prachtige foto's! Lekker genieten, heerlijk, mooie villa trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Esther! Zijn blij met de foto's! En de villa is ook echt super! En groot! Haha, 5 slaapkamers, 3 badkamers, twee woonkamers, office en eetkamer owja en gameroom!

      Verwijderen
  9. Oh mijn favoriet, DC! Denk er heel vaak aan terug, bijna dagelijks denk ik...
    Top die interactie met de dolfijnen, en het park is zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het park is echt super! Niet te druk, mooi aangelegd. En genoeg eten drinken en ligplekken. Top gewoon! Is nu ook mijn favoriete park!

      Verwijderen
  10. Dit is de dag waar ik ook al naar uitkijk al gaan we dit jaar niet met de dolfijnen zwemmen. Geweldig om de foto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen